Snowboard tjejen byter stil

2010-03-20 @ 09:49:53
Jag har ALLTID varit en snowboard tjej. Alltid! Jag älskar verkligen känslan av att störta ner i backen i hög fart, pirret jag har i magen då är helt oslagbart! Men förra året då vi var till Levi så upptäcke jag baksidorna med snowboard och för mig så började det jag älskar med att åka bräda, att minska avsevärt.... Jag har börjat tycka att det är jobbigt att hoppa och hasa sig fram där det är platt och man ej får fart (min bräda är så sliten också att knappt alls är nå glid på den överhuvudtaget), jag tyckte att det var skitjobbigt att böja sig ner hela tiden och binda loss foten för att sedan en stund senare måsta böja sig ner igen för att binda fast sig, och alla var tvungna att vänta på mig medans jag gjorde det innan de kunde åka iväg... 
Jag blev ,efter några timmar i backen , blöt och frusen om arslet efter att ha suttit på den vid minsta lilla paus i åkandet...

Ni hör ju. Det var inte många minuter jag fick njuta av utförsåkning innan det jobbiga började om igen!
Jag måste tyvärr erkänna för mig själv att min kropp helt enkelt börjar bli för gammal för snowboarding! Det är jätte tråkigt och jobbigt att erkänna det, men det är nog så. Jag är inte längre lika flexibel och pigg som jag varit tidigare. Men jag vill ju absolut inte ge upp känslan av att få åka i backen, så lösningen är att byta från bräda -till skidor! Jag ska iaf prova det, det var så länge sedan jag åkte slalom att jag knappt minns hur det är... Vem vet, det kanske är mer kul är snowboard? Vi får ju se..

Vi ska till Storklinten och åka idag. Som jag har längtat efter denna dag! Har lånat skidor och pjäxor av mamma så jag är redo att ge mitt nya liv som slalomåkare en chans! (funkar inte det så får jag ju alltid pröva telemarkskidor!)



Se upp i backen, tre hål i nacken!

Kommentarer

Postat av: mami

roligt för dig!!!! och en sak ska du veta...mina skidor är KORTA för att då får man åka FORT o SNABBT...så var försiktig, morsans skidor är vana att STÖRTA i backarna...ha det så himla skoj o kom helskinnad tillbax, och ta bilder!!!!!kram till Tomtom o dig!

2010-03-20 @ 12:53:17

Postat av: Anonym

dotteremelie.blogg.se

2010-03-21 @ 13:50:07
URL: http://dotteremelie.blogg.se/

Postat av: Milo

Å det är helt underbart att åka snowboard! Dock har jag inte åkt sedan jag fick barnen så jag vette tusan om jag kan åka ens mer.

2010-03-21 @ 21:14:48

Postat av: nora

Hej!:)

Just nu pågår frågestund på min blogg!

dom 5 som skriver dom bästa & flesta frågorna vinner en länkning! :D



http://ttypnora.blogg.se/2010/march/frag...gestund.html#comment

2010-03-22 @ 10:17:26
URL: http://ttypnora.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback