Obehagligt

2010-03-02 @ 08:54:00
En ganska läbbig sak hände här hemma i söndags.

Jag och Tomi låg i sängen, kollade på tv och försökte som bäst att överleva bakishuvudvärksbacilluskerna som vi hade drabbats av.... då det plötsligt ringer på dörren. Vi tittar på varandra lite frågande och kommer sedan överens om att det säkert bara är en försäljare alt. predikare som det kan vara då vi inte väntar något besök. Så vi ligger kvar och ignorerar dörrklockan. Men då ringer det igen. och igen. och igen. Och sedan så börjar personen utanför att våldsamt banka på dörren, slita i dörrhandtaget och sparka i dörren!

Jag flyger upp fort som fan och får göra mitt yttersta för att inte skita ner mig. Med bafyllan som jag hade och nu ett psyko utanför dörren så var inte mina nerver eller kroppsfuntioner på topp om man säger så. Springer till dörren, tittar ut genom kikhålet och känner inte igen mannen utanför.

Han slutar helt enkelt inte heller. Han vill verkligen in. För han bankar, sliter och rycker. Jag börjar nu bli ordentligt nervös för det känns väldigt obehagligt. Tomi går till slut och öppnar dörren och frågar vad fan det är som han vill.

-Inget... får tomi till svar. -Jag skulle bara kolla läget. Fortsätter han och försöker att se in i lägenheten.

Han stinker av alkohol och tycktes även vara påverkad av någonting annat... Så min sambo ber honom att dra någonstans långt bort (censurerar lite) och stänger igen dörren.

Det är tyst i kanske 5 minuter men sedan så börjar det att ringa på dörren igen... och bankas, slitas och ryckas.

Fy fan så obehagligt det var... Han försvann efter en jävla massa om och men. Vi tog telefonen och skulle just ringa till snuten då han drog.


Undrar vad fan han ville? Scary var det iallafall.


Ett baseballträ till tomi i 30 års present kanske inte är en dålig idé?




Kommentarer

Postat av: Anne

Fy vad hemskt! Ni skulle ringt polisen, det hade jag gjort. Stor kram till er båda.

2010-03-02 @ 13:53:00

Postat av: mami

tur att du inte va ensam hemma!!! öppna inte nästa gång...ring direkt!!! kram/ gänget här saknar er...

2010-03-02 @ 21:45:21

Postat av: Fanny & Melinda

Hejsan, hur mår du ?

Vi mår jättebra och diggar din blogg!

P&K

2010-03-03 @ 10:17:12
URL: http://ssisterss.blogg.se/

Postat av: Fanny & Melinda

Hejsan, hur mår du ?

Vi mår jättebra och diggar din blogg!

P&K

2010-03-03 @ 10:17:12
URL: http://ssisterss.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback