Avstängd

2010-03-09 @ 10:34:29
Jag förstår precis vad som menas med uttrycket; det är som att dra ner en rullgardin, eller, det är som att trycka på off knappen och allting blir svart.

Jag vet hur det är när hela känslolivet bara stängs av och kopplas bort helt och hållet på loppet av en sekund. För när det händer någonting hemskt så är det precis det jag gör. Jag stänger av och kopplar bort.

Mamma ringde igår när jag var på väg hem från jobbet. Redan på hennes sätt att säga hej så förstod jag att någonting var fel....

Pappa har blivit dålig igen och måste ner till Umeå för att strålbehandlas. Igen. Det är konstigt hur snabbt man hade hunnit vänja sig vid att han var "någorlunda frisk". Man kopplar bort sig från cansern så otroligt mycket under de bra perioderna att man nästan hinner glömma bort att pappa faktiskt är kronsikt sjuk.

Det var det enda jag hörde mamma säga. Umeå. Sedan så stängde jag av. Jag hörde henne prata, men jag har ingen aning om vad hon pratade om. Jag gör så. Det är mitt försvar. Jag kopplar bort och slutar känna. Jag låtsas som om jag inget har hört och glömmer allting.

Tomi var tvungen att ringa till min pappa för att höra hur det var för att han sedan, när jag är mottaglig, ska kunna återberätta för mig om hur läget är. Jag minns verkligen ingenting och jag är helt tom på känslor.


Sedan så kan det räcka med att någon frågar hur läget är med mig för att jag ska brista. Min vägg rasar plötsligt och utan förvarning.


Hur ska vi finna styrkan att kämpa igen? Hur klarar pappa av allt det här? Hur orkar mamma kämpa varje dag? VArför är jag så jävla svag för?




VARFÖR KAN INTE CANCERN BARA LÄMNA MIN PAPPA IFRED?

Kommentarer

Postat av: mami

jag ber inte ens förlåt att jag ringde....därför att du ha all rätt att leva med i vårt liv...du måste får veta...du måste tordas känna...du måste acceptera hur det ligger till, det har fadro gjort för länge sedan...men att kämpa, där ger vi aldrig upp, ingen av oss!!!!<kramar med massor!!!!

2010-03-09 @ 11:18:48

Postat av: Kusinen

Min lilla kära Kusin...



Vad skall jag säga,hur skall jag trösta...Jag har inget att jämföra med,har aldrig varit med om något liknande som Du/Ni.

Det jag kan säga iaf. är att ditt sätt att stänga av handlar om överlevnad,det finns inge rätt eller fel.

Tänker på er mycket. Var rädd om dig och ta hand om dig.

Långa varma kramar Seija

2010-03-09 @ 12:17:50

Postat av: Malin

Säg aldrig att du är svag för det är du absolut inte gumman!!

Jag finns här om du vill prata alltid i love you:)

Kram

2010-03-09 @ 19:24:04

Postat av: saritavivas

jag känner inte dig, men jag läste,

och jag måste säga att du är mycket starkare än vad du tror, att du orkar skriva om det. kämpa på och jag hoppas verkligen han klarar sig!

2010-03-11 @ 07:19:09
URL: http://sarylicious.blogg.se/

Postat av: Milo

Min pappa har också cancer, leukemi. Han ska få benmärg (stamceller) snart i umeå. Jag vet hur du känner, det är förjävligt. Ibland ska man inte fråga hur jag mår helt enkelt.

2010-03-11 @ 11:59:22
URL: http://miilo.blogg.se/

Postat av: penny

Jag vet percis vad du går igenom och hur du känner dig. Min mamma har cancer, en svår sådan och det är en fruktansvärd sjukdom.



Många styrkekramar till dig

2010-03-12 @ 13:40:44
URL: http://pinuppa.blogspot.com

Postat av: Danni

Din pappa är den starkaste människa jag mött. Även din mamma, och alla ni andra i familjen!

Jag tänker på er ofta!

Styrkekramar till hela eran familj!

2010-03-13 @ 10:11:24
URL: http://danni.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback