Ytligt

2010-01-14 @ 22:36:18
Så där. Då var det gjort. Det föll på plus. Så nu har jag städat och donat hela lägenheten. Bara ytligt dock. Orkade inte ta alla lådor, skåp, garderober och förråd som jag först hade planerat. Men så länge man låter bli att rota i mina lådor så ser allting fint ut. Badrummet skiner, varenda millimeter av hemmet är dammfritt och golven doftar av Ajax lemon. Sen så har jag plockat bort all post, alla kläder och all krimskrams som jag har en tendens av att sprida ut lite varstans.... Det som inte kastades gömde jag undan i -lådor och skåp, men som sagt, så länge man låter bli att öppna dem så ser allt fint ut. (sträcker stolt på ryggen)

Det var ju inte igår jag fick ett städryck sist om jag säger så.... Det känns då så himla skönt att det är gjort äntligen!


Tomi blev så glad också när han kom hem att vi bestämde oss för att återinföra "date night". Det var länge sedan sist... Dvs, en kväll då vi gör något trevligt tillsammans. Antingen så brukar vi gå ut och äta och dricka några öl ihop, eller så äter vi gott här hemma. Och dricker någon öl ihop. Med andra ord så äter och ölar vi. Visst, vi ses varje dag, men när det är "date night" då klär vi upp oss och gör oss fina för varandra. Det behöver man ibland. Kan bli rätt boring att se varandra dag ut och dag in i gamla utnötta och urtvättade mjukis kläder.

Jag längtar verkligen till helgen. Tror att den kommer att bli rolig!

Träning och städning på min lediga torsdag.

Jag har gjort det bra idag!

Kommentarer

Postat av: mami

så är det...alldra mest glädjer det än själv!...att ha rent omkring sig, duktig tös!!!

2010-01-15 @ 08:07:10

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback