Sluta trakassera mig!

2010-01-27 @ 10:32:39

Musik är så otroligt viktigt för mig. Ibland när jag tänker eller ska berätta något så använder jag mig av musik. Tänker i låtar snarare än i bilder eller ord. Att nynna på en viss låt kan så väl förklara för omgivningen hur jag känner och mår för tillfället. Trallar jag te.x "I feel pretty, oh so pretty" så förstår man att jag är på bra humör och att man törs tilltala mig. Går jag däremot och halvmuttrar "I hate you so much right now" så förstår man att man kanske inte ska titta mig rätt i ögonen utan att det är bäst att ta en liten omväg runt mig.

Med musik är det så himla lätt att kommunicera. Alla som umgåtts med mig mer än 5 minuter vet att jag nästan alltid går och nynnar på låtar. Oftare än vad man kanske önskar men sån är jag. Har ärvt det från far min. Ibland räcker orden helt enkelt inte till, och det är lättare att förklara med sång. Älskar musik och skulle inte klara av att leva i en värld där inte singstar existerar.

Men ibland kan det bli överdoser av det också. Speciellt av vissa låtar.  Just nu känner jag mig förföljd och trakasserad av Lady Gaga! Hennes j-la "Bad romance" specifikt! Jag har den låten som väckarklocks musik på mobilen då jag tänkte att det är en låt som man blir klarvaken av på momangen. Jo tjena, med min förmåga att snooza en timme betyder ju att jag får höra henne gorma om sin dåliga romans igen och igen och igen och igen tills öronen nästan blöder. När jag sedan äntligen har klivit upp så sätter jag mig vid min dator och slår på webbradion, och bland de första låtarna man då hör är.... "bad romance". Så jag blir leds och byter radio kanal... Jahaja, "bad romance" där också! Sen så åker jag till jobbet. Slår på radion i bilen. Nämen, de spelar "bad romance"? Ojdå! Sen när jag har lunch så brukar jag lyssna på radio via mobilen och låten jag då hör är... kan ni gissa? "BAD -FUCKING- ROMANCE"!! Gaahhh! Vad för låt som spelas på radion då jag åker hem på kvällen behöver jag ju knappast tala om för er....


Hon förföljer verkligen mig den där Gaga.... (Någon annan än jag som har fått en överdos av henne?) Hennes musik är inte nå vidare bra heller... Hon har bara Catchiga melodier som gör att de fastnar i sinnet och på minnet.

Jag tror att jag väljer att lyssna på min nya skiva på väg till jobbet idag faktiskt. Och radiokanalen för mig i detta nu heter "Bandit rock". Där vet jag att jag slipper henne ialf, plus att musiken är ofantligt bra där.


Leave me alone Lady!


Kommentarer

Postat av: mami

du är verkligen som din far när det gäller musik o sjungandet,hih....lyssna dina Elvis-skivor i bilen!!! vi kommer till Sunderby den 8 feb. kl.11.30 så kanske vi kan träffas då? kram

2010-01-27 @ 12:31:41

Postat av: Heidi

Haha, ja det kan vara jobbigt ibland när en låt förföljer en... MEn jag måste dock säga att jag ff gillar den låten. Dock har jag ju inte hört det typ hela tiden, har den tex inte som väckarklocksalarm, gaah skulle ju bli tokig!!



Håller dock med dig om att Bandit spelar himlans bra musik! :)



kram

2010-01-27 @ 20:34:17
URL: http://heidin72.blogg.se/

Postat av: tessan:)

Bandit is the shit!!!:)

2010-01-31 @ 19:29:33

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback