Vi talar ut

2010-08-28 @ 10:34:20
Jag och min älskade brorsdotter hade ett fint samtal med varandra här om dagen. 

Jag: -IIIIUUHHH, usch så du luktar, fisunge!
Ellen: -Men duuu är en pruttkorv!
J: -Men då är du en bajslukt!
E: -Du är en knäppis!
J: -Tokstolle!
E: -Kisskalsong!
J: -Du är en fis på en calzone!
E: -Du är en dum, knäppskalle som är dum och elak!
J: -Nä, nu gick du lite för långt Ellen. Nu vill inte jag vara med mer.
E: -Då är vi tysta nu och tittar på tv. Sitt så tittar vi vad som kommer på tv. Inte tjura för nu ska vi vara tysta och
titta på spiderman!
J: -Ja okejdå, du har så rätt så. Jag ska sluta tjura.

(Min brorsdotter är 4 år och jag är 27 år. Endå så känns det ibland som om vi befinner oss på samma nivå. Hon har samma fishumor lilltjejen som jag har. Att jag älskar denna lilla tjej!)

Tänk om alla diskussioner kunde avslutas på detta sätt? Då skulle det inte finnas några krig i världen, för om någon tjurar till så åker de genast på en timeout och måste vara tysta och titta på spiderman.

Barn kan lära oss vuxna mycket!

Kommentarer

Postat av: Fotograf Matilda Bäcker

Haha rolig brorsdotter du har :)

2010-08-29 @ 09:49:20
URL: http://matildabacker.blogg.se/

Postat av: Angelika

Det var så lite så. Mysigt att höra att du är sugen på en liten.. Lycka till!! ;-)

2010-08-29 @ 10:11:24
URL: http://www.crazyangie.bloggplatsen.se

Postat av: mami

hmmmm...och jag kan påstå att ni två luktar lika, ibland...hihiiii

2010-08-30 @ 14:17:16

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback