notizia ghiotta

2010-08-03 @ 12:07:25
Dryck: Rött vin, vitt vin, whiskey, beilys.. ja allt utom öl faktiskt.

Mat: Lax, inlagd sill (all fisk utom fiskpinnar), potatismos (potatis däremot gillas), julskinka, oliver, ärtsoppa, 
souvas, renskav,  karré, senigt & segt kött, hjortron, leverpastej, LAMM, Kalles kaviar, Rom, brunsåser,
ost som är starkare/luktar konstigare än hushållsost, champinjoner & andra svampar, Skaldjur med mera, med mera MED MERA.

Med andra ord, det mesta som en genomsnitts svensk anser vara delikatesser är sådant som gör mig spyfärdig! Jag älskar att äta, med dra åt fanders vad jag är kräsen med maten. Det är ganska trist att vara så mesig när det kommer till maten, jag avskyr sånt som andra älskar, det gör att te.x min middsommar lunch tallrik är tom, så när på potatis och lök, min jultallrik ser ut som ett barns... Bara korv, köttbullar & potatis på. Otroligt trist. Det gör det svårt för folk att bjuda mig på middag ibland..(Äter du det? Nähä, men äter du det då? nähä, inte det heller... vad hittar vi då på åt Piia??) Sen så har jag alltid önskat att jag skulle kunna dricka ett glas vin, det ser så "fint & gott" ut, men jag klarar verkligen inte av vin what-so-ever.

Jag är en enkel spagetti & köttfärsås tjej. Det älskar jag! Spagetti, ketchup, korv och köttfärsåser är sådant som ger mina smaklökar orgasm!

Kanske var jag italienare i mitt förra liv?!

Kommentarer

Postat av: mami

och makaronlåda+kareliskagrytan på julbordet!!! och min matjessillsommarsallad till midsommar..och finsk korvsoppa o finsk fisksoppa och finsk lakrits o finsk chockolad o finsk öl o joooo, jag tror du är en finsk tjej....fast det var en gång en italienare som jag mötte där någonstans....hah, det är en annan historia!!! DU ÄR EN HÄRLIG FINNETÖS!!!!

2010-08-03 @ 12:44:54

Postat av: Liten

men ät det du gillar :) borde alla göra vare sig det är "fin" mat eller inte..

2010-08-03 @ 14:26:30
URL: http://redhotbloodedwoman.blogg.se/

Postat av: Mirka

Nej fyfan! :O

Rött vin smakar ju inte bra :(

2010-08-04 @ 02:59:32
URL: http://mirkas.blogg.se/

Postat av: steffi

hej , fin blogg du har besök gärna min blogg och släng in några kommentarer om mina inlägg :)

PS.gillar din blogg och din desing <3

2010-08-20 @ 16:28:49
URL: http://steffilatina.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback