"Soon comes the bride"

2010-08-10 @ 11:58:17
Om exakt 2 månader så kommer jag att vara en gift kvinna/dam/tjej/tant/kärring/flicka (vad jag nu än passar in på för beskrivning). Jag har lite svårt att fatta det faktiskt... Känns som så overkligt på något sätt. Men jag tror och hoppas att det känns desto mer verkligt när vi väl sitter på planet på väg till andra sidan pölen.

De senaste dagarna så har mitt liv kantats av Major I-landsproblem. De bitchslappar mig i ansiktet, gång på gång på gång, och även om jag vet att små oviktiga I-lands problem inte dödar mig så är de endå förbaskat irriterande! De är som små, irriterade, mobbande snorungar som står och pekar på en och låter "haaaa-haaa-ha-ha-haaaa" samtidigt som de räcker ut sina fula tungor och står just så lagom långt ifrån en att man inte kan nå dem, för man sitter fast med benet i snön och kan inte röra sig en millimeter. 
Jag hittade den perfekta klänningen för bröllopet, den fanns dock bara i en storlek mindre än vad jag har, fine, täkte jag då. Jag bantar bort en storlek, inga problem. Igår när jag skulle beställa den så var den slut även i den storleken!!! Så nu måste jag banta ner mig 2 klädstorlekar! Irriterande, svar Ja! Men om jag så ska måsta svälta och pimpla lexeringsmedel i 2 månader så ska jag då tamejfan ha den där dressen!! Vi har inte fått något svar från kapellet i Las Vegas om vi får gifta oss där eller ej. Också grymt irriterande.

Jag är ont i örat och tror att jag håller på att bli sjuk. Mycket irriterande. Kaffekokaren strejkar och läker allt kaffe ut på bänken, grymt mycket irriterande!

Jag är skitig och i behov av en dusch, men jag känner mig lite för lat för att orka resa mig upp. IRRI......
Jo, på jobbet så har vi, utan att överdriva, varmare än i helvetet så man går hem varje dag med ben som klibbat ihop med byxorna, t-shirt som har konstiga batiktryck av svett på sig, och hår som måste tvättas 2 gånger dagligen för att det stinker som efter ett svettigt spinningpass. .......TERANDE!!!

För att inte bli fullkommligt galen av alla dessa små "besvär" så frågar jag mig själv,

-What would my father do?

(svaret är oftast att han skulle le, sjunga en truddelutt och sedan glömma hela saken. Jag borde leva mitt liv lite mer som pappa gjorde det, utan några broplems och tacksamhet för vad man har och för att det är gratis att drömma)
 

Kommentarer

Postat av: Anne

Piia, du skriver så härligt! Nu sitter jag med ett leende på läpparna, vi och våra I-landsproblem. Men, vi måste ta lärdom av Pekka, då blir livet enklare. Stor kram, love you 4ever!

2010-08-10 @ 13:08:25

Postat av: mami

Saknar så mycket honom!!! men varje gång du skriver så härliga saker, känns det att papi är nära...tack!!!

2010-08-10 @ 17:05:49

Postat av: emma

Fin blogg!:)

2010-08-10 @ 17:15:41
URL: http://emmaajo.blogg.se/

Postat av: Emanuel - Pengar och Prylar

Hej!

Vi har nyss startat en blogg som handlar om sparande för privatpersoner, m.m.

Vi söker nu läsare till den, och undrar ifall du är intresserad av att lägga till varandra på bloglovin? =)

2010-08-13 @ 02:20:46
URL: http://merdeg.blogg.se/

Postat av: Alexander

Hej!

Vi har nyss startat en blogg som handlar om olika prylar från hela världen

Vi söker nu läsare till den, och undrar ifall du är intresserad av att lägga till varandra på bloglovin? =)

2010-08-13 @ 02:20:48
URL: http://braprylar.blogg.se/

Postat av: emma

hej, jag försöker komma på hur jag ska ändra min blogg.

just för tillfället är designen lite enfaldig , så om det är något som du tycker är snyggt på bloggar, tx en viss färg någonstans får du gärna tipsa om det !

är glad för all kritik! :D

2010-08-15 @ 22:16:50
URL: http://domandra.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback