Framsteg

2010-04-13 @ 11:45:46
Vilka enorma framsteg jag har gjort idag i min livslånga kamp i att tygla mitt temperament! Först så blev jag väckt tidigt av T-boy (Vilken modig kille!) som undrade om vi skulle åka och byta olja på min bil. Jag svalde alla svordommar och klev snällt upp och klädde på mig. När vi väl kommit till så-du-tror-att-du-kan-göra-det-själv-macken så fick vi hålla på ett jääävla tag innan vi lyckades skruva upp skyddsplåtet på bilens undersida, T höll på att ge upp nästan men jag höll mitt lugn (jag lovar, detta är dagens sanning!) och polygripade skruvarnas ass och tillslut så fick vi loss den. Nåväl, sedan så började den riktiga prövningen för mitt humör....

Oljefiltret var placerad på det konstigaste, mest trånga och ologiska ställe så vi fick pilla, banka, slita och svettas ett ännu bättre tag innan DET gav vika och lossnade. I över en timme fick vi kämpa med någonting som annars går på en kvart, MAX! (Varför måste alla nyare bilar vara så komplicerade att man inte ens kan byta en glödlampa själv!)

Och INTE EN ENDA GÅNG drabbades jag av ett gapigt vansinnes utbrott. Dessutom så bör det tilläggas att jag inte hade hunnit äta någonting what so ever innan vi for! Så jag var både nyvaken och hungrig men endå så höll jag mig snäll och gullig under hela denna enorma prövning! 

Nu förstår jag att alla som känner mig ritar ett kors i taket. Med all rätt också.

Yoga hjälper inte bara kroppen utan tydligen också sinnet.


YEY for me!



Kommentarer

Postat av: mami

That´s my girl....snart börjar du trivas i hallen där...dit var jag ensam många, många gånger med min lilla röda BMW....och alltid fanns det MASSA killar som ville ge sin hjälpande hand!!!! hih, vad jag var lurig på den tiden....och lärde ganska mycket själv också!!!Fast du har ju din Tomppa!!!!

2010-04-13 @ 18:29:37

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback