Helgen kom, helgen gick

2009-09-08 @ 11:19:59
... och nu är det redan tisdag! Vart tar livet vägen? Tiden går så fort att jag inte riktigt hinner med... Det var ju fredag igår? var det inte det? De lediga helgerna hinner man knappt känna av innan det är måndag och dags för jobb igen.

Vet inte om jag har något speciellt egentligen att säga om helgen som gick. Den var rätt deprimerande. Helt okej annars, men den slutade så tråkigt. I fredags så var det bara mys här hemma. såg en skit bra film "pojken i randig pyjamas" (Tack milo för tipset!) och sen var det sova som gällde efter det. Lördag så åt jag och tompa frukost på stan och for runt lite på butikerna. Jag var på jakt efter en skinnjacka, och lyckades hitta mig en på den sista affären jag var in på! just innan jag skulle ge upp så bara uppenbarade den sig and it was love at first sight! Tycker om min nya jacka så att jag nästan sover och duschar i den!!  

Senare den kvällen så åkte både jag och tompa till malin och henneth. Killarna kollade på fotboll och vi tjejer fixade varandras hår och fnittrade. Men efter ett tag så blev det rätt jobbigt där för en av killarna där hade fått liiiite för mycket alkohol i sig och blev rätt klängig och jobbig så vi tjejer bestämde oss för att dra till sara och danne istället. Vi var inte där så länge men jag hann iallafall hälsa ordentligt på alla innan vi for hit till mig en sväng och sedan vidare mot olivers.... Där det sög. blah. Det var rätt skoj att dansa med tjejorna men annars så var det inte mycket att hänga i granen. Så jag smet därifrån och for till Allstar där jag hade stämt träff med Emilio. Eftersom detta var hans sista helg i stan så ville jag verkligen hinna krama om honom ordentligt innan han åkte tillbaka till Mexico igen....

Nåväl, så vi satt där i något hörn och skrattade och snyftade om vartannat.... Jag grät som ett litet barn stundtals.... Usch, jag är alldeles för känslig för att klara av att ta farväl av någon. Speciellt någon som jag tycker om! Sen helt plötsligt så stängde stället och jag kom på att jag hade lämnat min nya fina jacka på Olivers! I ren och skär panik så sprang vi mot olivers, träffade på johan också utanför allstar så han hakade på våran 200 meters världsrekord försök krog till krog. Ca 2,5 sekunder senare (yeah, right) så var vi framme och tur som var så hade de inte stängt ännu och jag återförenades lyckligt med min nyfunna kärlek! Tompa hittade vi där med så vi bestämde oss för att ta en drive in på max med taxi och åka till oss och äta tillsammans.

Och det var där det började gå galet..... Jag och emilio kom ihop oss och sen blev det bara kakka av det hela... Tänker inte berätta vad allting handlade om för det är bara mellan honom och mig, men jag anade någon typ att separations ångest där någonstans.... Det sista jag såg av han var hans rygg då han sprang härifrån... Inte precis det bästa sättet att ta farväl av någon men vad ska man göra? Gjort är gjort.

Vi har dock rett ut allting nu via mail (fick ett lååångt mail som förklarade en hel del....) och telefon men det känns endå konstigt. Saknar honom redan. Det var igår han for och jag kan ju lova att vi var fler än 1 som grät. Huja.... Men vi kommer nog att träffas igen någon dag! Jag och johan har bestämt att vi ska åka till Mexico och hälsa på emilio så fort vi kan!!


Aja... Känns bara inte bra att det slutade som det gjorde....





Söndagen var det bakis dag (även om jag inte var bakis alls! drack ju knappt nått i lördags...). Film, chips, en massa klegg mat, ben & jerrys glass i massor, morotskaka och några liter pepsi max. Det enda som förstörde den dagen var tvättstugan mitt i allt! Annars hade det varit en perfekt söndag.



Men se där.. jag hade visst EN HEL DEL att säga om helgen endå... Blir så när jag ej bloggat på ett tag. Är seg startad i skrivandet men när jag väl kommer igång så kan jag inte sluta!!!


Nämen, nu måste jag dock göra det, för jobbet börjar snart!


Hejppa!



(Tänker på dig pappa som är nere i umeå och strålbehandlas just nu! Mycket kärlek sänder jag till dig och mamma!)

Kommentarer

Postat av: mami

tack Piikuliini, vi mår bra här!!!

2009-09-08 @ 22:31:06

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback