Läget

2009-10-09 @ 12:22:18
Svårt att få skrivro när 2 personer och ett stycket hund sitter och stirrar på skärmen bakom ryggen på en... Men jag ska endå försöka att ge en liten lägesrapport.

Jag är sedan igår i Töre och hjälper min sjuke pappa med att hålla ordning på sig själv, djuren och huset. Mamma fick ju som ni redan förstått, ont i hjärtat här om kvällen och fick läggas in på sjukhuset... Stressen med pappas sjukdom, hennes egna dåliga hälsa och allt annat blev till slut för mycket för henne. Jag kan bara tänka mig hur jobbigt det måste vara för henne och pappa att ständigt leva såhär... med oro och sjukdom i sitt hem dag som natt. Inte oförståeligt att det blir för mycket ibland! För oss andra är det ju betydligt lättare då vi har våra egna liv på våra egna håll och har lyckan att få distans till alltihopa... Den lyckan har ju tyvärr inte mina föräldrar.

Så jag ringde till min chef igår och frågade om jag kunde ta ledigt idag för att kunna vara här och hjälpa till. Min chef var väldigt förstående och sa att det inte var några problem. Det tackar jag för. Vissa saker är helt enkelt mycket viktigare än jobbet. Familjen tillexempel!

Nu har mamma iallafall alldeles just kommit hem igen. Hon verkar, efter omständigheterna, att ganska bra, om än lite omtöcknad och mörbultad. Att få problem med hjärtat är verkligen inte att leka med! Jag menar, det är ju inte så himla mycket man kan göra utan det!! Nu ska hon vila och absolut inte anstränga sig på en vecka. Hade jag haft möjlighet att vara här en hel vecka så hade jag utan tvekan varit det.... 


Jag vill också tacka för de fina kommentarerna på förra inlägget, samt de jag fått på facebook. Det är så fint och rörande att människor bryr sig! Ni är guld värda!

Nä, nu ska jag prata med mamma och sedan så ska jag ut på en lång skogspromenad med Rajsan.

Har utrotat alla dammelefanter här idag... Jäklar vad en hund och en katt kan stöka och damma till det på kort tid...!!


 

Kommentarer

Postat av: Päivi

Du är jätteduktig som hjälper dina föräldrar, men om ni avbokar er italienresa, så har du möjlighet och hjälpa dom i en vecka, hälsa både Merja o Pekka från oss, vi tänker på er...

2009-10-09 @ 14:18:02

Postat av: malin

Ja gör det:) han facinerar mig bäst är när han sjunger hur är det förresten?kram

2009-10-10 @ 19:55:45
URL: http://mizzmalina.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback