Trevligt besök.

2009-10-01 @ 19:22:52
Det bästa botemedlet mot stress och sorger, måste nog endå vara att ha en hund. Jag har haft rajsan här idag och vi åkte in till stan (körde Johan till jobbet) och gick sedan på en lång promenad på bland annat Gültzaudden. Jag blev genast mycket lugnare, gladare och piggare än vad jag var innan. Ibland behöver man helt enkelt umgås med djur. De frågar inte jobbiga frågor som man måste svara på (som hur man mår helt enkelt, kan vara en väldigt svår fråga att svara på ibland). De låter en vara precis som man är och nöjer sig med det, bara de får vara i närheten av en.

Man behöver inte anstränga sig eller göra sig till. Skönt att bara vara tyst en stund. (nu menar jag inte att det är jobbigt att umgås med människor, utan helt enkelt att det ibland kan vara skönt att umgås med någon utan att behöva säga ett ord.) Vi strosade runt i några timmar och njöt av det fina höstvädret (hör och häpna, jag njöt av kylan!!), jag kastade pinnar som rajsan hämtade och ibland så stannade vi till så att Rajsan fick bli kliad på halsen ordentligt. En riktigt mysig dag har jag haft. Jag har inte hunnit med något av det jag skulle göra idag, men jag är så nöjd endå.

Efter promenaden så åkte vi en sväng till DollarStore och medans Rajsan snällt vaktade min bil så gick jag in och köpte det största benet jag kunde hitta åt henne. Hon blev överlycklig vill jag lova!

Nu har mamma och pappa varit och hämtat henne för ett tag sedan. Pappa har blivit dålig så de var tvungna att åka till sunderby sjukhus så det var därför Rajsan fick vara hos mig under tiden.
Han behövde dock inte stanna kvar utan fick åka hem redan idag.

Nu tänker jag unna mig själv en powernap på soffan (blev trött nu ett tag efter promenaden då jag på sistone har blivit alldeles för ovan med att gå längre sträckor. Lathet kallas det!), men innan det så måste jag dammsuga lägenheten så att inte tomi drabbas av en allergichock när han kommer hem från jobbet.

G´day!

       
                       
                                                                                                                                                
(hejdå gumman för den här gången)

Kommentarer

Postat av: Sara

Vad söt Rajsan är. :-) Hur är hon med andra hundar, ifall vi skulle ta nå'n sväng med henne och mina bestar nån gång när jag är hemma?

2009-10-01 @ 21:11:01
URL: http://zaramara.blogg.se/

Postat av: mami

Rajsan är ju mycket social, hon är så snäll att det går inte att beskriva!+ hon har jätte många kompisar av olika raser...

2009-10-01 @ 23:36:38

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback