Är det ålderns höst nu?

2009-10-12 @ 10:29:11

Den där "ålderns höst" som man då och då hör folk nämna, vet man egentligen när den är kommen? Kan man ta reda på det kanske? För jag misstänker starkt att den hösten har kommit till mig! Alla tecken pekar på det. Min hörsel blir bara sämre och sämre för var dag som går, igår te.x så sa en på jobbet att våran baderoll hade brunnit, varpå jag svarar; jaså? var det blåsigt inatt alltså? Jag svär att jag hörde henne säga att den hade blåst iväg... Sen ibland så kan en kollega stå och skrika efter mig länge och högt, men jag hör endå inte ett jota...

Jag har börjat få ont i höften. Det om något är väl en "gamlings årstid" symptom? Varje morgon då jag vaknar så har jag ont på höger sida som jag sover på...

I dag så har jag tappat allt som jag har hållt i min hand... stekpannan har jag tappat på min fot, dl måttet flöööög till vardagsrummet (tappade den mitt i en sving, fråga mig inte hur!) och mascarand tappade jag så att den for längst in under badkaret... suck!

Ett annat viktigt tecken måste ju endå vara att jag har börjat störa mig på "dagens undrommar"! Jag tänker ständigt att sådär var minsann inte min årskull då vi var unga. Vi hade respekt för andra och jadi jadi jada... (vilket vi förståss inte hade!)


Jaaa... inte lätt att åldras inte. Men tur att min "ålderns höst" kom såhär tidigt endå. Nu slipper jag ju den nästa höst då! För det är väl så det funkar? Att det bara är en höst det handlar om? En gång, sen inge mer? 

Visst är det väl så....?

Kommentarer

Postat av: mami

hahaaa...du tog den härifrån, jag känner mig så ung o full av energi!!!behåll åldershöst, vill ej ha det tillbax!

2009-10-12 @ 12:52:23

Postat av: malin

Jag röstar på zanzibar:)ska du och tomtom komma på kenkens 30års party??

2009-10-12 @ 18:12:30

Postat av: Johan

Efter höst kommer vinter, kommer vår.. osv osv... du vet vad det innebär ;P

2009-10-12 @ 23:59:31

Postat av: piia

Näää Johan, vad innebär det? barca? ;) annars vet jag inte.... Åldern börjar göra mig trög(are)!

2009-10-13 @ 09:28:41
URL: http://piiano.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback