Wheels on the bus go round and round

2009-11-23 @ 21:59:12
Vilken konstig känsla. Att måsta sätta sig på en buss för att ta sig hem efter jobbet. Färden tar på tok mycket längre tid än den gör annars, och det känns bara jobbigt. Hur har jag någonsin kunnat klara mig utan körkort?! Jag kan verkligen erkänna att jag har blivit helt galet beroende av min älskade polo! Fort vänjer man sig vid bil, så är det bara.


Varför åkte jag då buss när jag annars cruisar i mitt vrålåk?
Nå för att hon är inlagd på brumbrum sjukan. Vi har inte riktigt kommit så bra överens på sistone jag och lill skrutten då hon har envisats med att låta konstiga lampor i instrument panelen lysa. Jag har trott att det endast var så för att reta upp mig, men se så var inte fallet. Hon hade visst krämpor på riktigt! Som jag ignorerat helt och hållet i alldeles för lång tid nu. Så innan vi åkte till Rom så lämnade jag in henne (ärligt talat enbart bara därför att det vankas besinkting väldigt snart.) på verkstan och tänkte att det skulle vara ur världen då jag kom hem.

Mmm... En dag efter att hon kommit hem från bilhealingen så började lampan att lysa igen.

Med bara en vecka kvar till körföbud så lämnade jag, smått panikslagen, in henne idag igen. Så, pojkarna tog en nogrannare blick på henne och sade någonting om att jag borde köpa en trisslott, då jag bara var timmar, minuter, sekunder från ett totalhaveri.

Tji åt mig. Man kan inte tro att ett problem försvinner om man bara låtsas att det inte finns. Men sån är jag... jag är dålig på att ta tag i saker och ting. Tji åt mig var det ja.


Har på känn att detta kommer att bli en väldigt dyr historia för mig.... Men då kanske jag lär mig en läxa?

Nä, handen på hjärtat, det gör jag nog endå inte. Då är det lättare att bara tro att saker och ting löser sig av sig själva...  Som sagt... tji åt mig!


Så, tills gumman blir frisk igen så åker jag då alltså buss... Gillar det inte. Det krävs så mycket planering ju! Inte heller min starka sida om jag säger så.




Har jag nämnt att tji fick jag?!



Bilproblem. Finns det något mer underbart???? (#¤?¤#"&"#"!)

Kommentarer

Postat av: mami

bilar...joo, det kostar som smakar!! Hoppas dem hittar felet fort, vars har du lämnat in den? Det blir bra sen, kram till dig min käraste dotter!!

2009-11-24 @ 23:21:59

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback