Varannan vecka.

2009-05-06 @ 00:04:01

Varannan vecka så jobbar jag 4 dagar och är ledig 3. Det är den sköna veckan. Och sen så har vi den jobbiga veckan.... Då jag jobbar 6 dagar och är ledig 1! Det är den veckan jag är inne på nu.... Det är de veckorna som jag ibland kan ha lite svårt att motivera mig.... För givetvis så är det när man jobbar helg som det är någonting super duper mega ultra roligt som sker just precis den helgen. Är det inte livets ironi så säg. Fast än har inte motivationen börjat tryta, och än vet jag inte om något kul som jag kommer att missa i helgen. Och än är jag på väldigt gott humör. Energisk som få. Börjar bli det där jaget som jag så mycket tycker om igen. Det gjorde mig verkligen gott att komma ifrån stan i några dagar. Det är på riktigt medicin för min rastlösa själ att få fly vardagen titt som tätt. Undrar om man kan få det recept? Istället för antidepressivt alltså. Hade varit mui gütt.  

Nä, nu känner jag att jag håller på att bli lite småpurken endå. Är lite trött i ögonen och känner att jag borde he mig i säng och drömma om karibiska stränder. Trötthet är inte roligt när man sitter uppe själv. Är man två som är övertrötta så kan det resultera i hysteriska fnissattacker, men eftersom att tompa redan har gått och lagt sig så blir resultatet just nu, bara purkenhet. Han är en klok man ibland topi. Ska ta och följa hans exempel och gå och lägga mig.

Får se vad man är på för humör när man vaknar imorgon. Alltid lika spännande att se. Lite som rysk roulette. 50-50 om man är en fara för allmänheten eller bara en pain-in-the-ass-shes-to-god-damn-happy. Man ska inte alltid vara så himla förutsägbar tycker jag. Det tackar vi mina rubbade hormoner för. Thank you. 



sov gott, vakna torrt.  


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback