Talk sporty to me

2009-05-27 @ 10:18:26
Okej, såhär är det. Jag kan inte ljuga längre, utan jag måste verkligen erkänna en sak. I can not go on, living in i lie! Det är nämligen så, att jag i smyg, fullkomligt avgudar när killar snackar sport  med varandra! Helst då fotboll och hockey. Manliga sporter (jo, jag vet att kvinnor också spelar men vi har ej samma manliga passion när vi SNACKAR om spelet.), det är någonting som händer med dessa karlar när de väl öppnar sig för en annan kille för att diskutera gårdagens match. Ord som bomben, nyvärvning, oddset, offside mm, kan ibland ge mig gåshud och ett leende på läpparna. Oftast suckar jag till och åhnejar-nu-börjar-de-snacka-bläblä-sport-snack- igen men inom mig så finner jag det väldigt facinerande. Tonen i deras röster förändras, blicken blir glansig när det analyserar vad som gick snett med det och det. Tillochmed hållningen deras ändras. Ryggen blir mycket rakare och kroppen utstrålar stolthet. Det är som att lyssna på ett språk där jag förstår orden men jag har ingen aning om vad de betyder. Innehållet i texten är helt främmande för mig, som en annan religion, men endå tycker jag att det är så.... Fantasktiskt.

Att sitta på en engelsk pub eller en sportbar som är fullsatt av sportintresserade människor som är där för att se en fotbolls/hockey match är faktiskt en av mina top 10 saker jag tycker om att göra. Älskar stämningen på sådana ställen.

Så killar, nästa gång ni ser mig och även om jag protesterar, så vill jag faktiskt att ni ska prata sport.  Det är vackert!


Heja Manchester United!  (Vinner ett skrovmål om M vinner med 3-1 mot barcelona ikväll.)

Kommentarer

Postat av: mami

kan det beror på att du som liten spelade hockey, basket, innebandy t.o.m karate var du med... och LuleåHockey var ni 50 killar o bara 2 tjejer!!!Sitter i ryggmärgen, hih. Jag har jäklans ont i nacken, tyck lite synd om morsan!? Imorgon har jag mammografi, knäröntgen och lugnröntgen, kalla att få stålning under en dag...Puss o Kram till min käraste!

2009-05-27 @ 10:31:46

Postat av: mami

menade STRÅLNING, inget annat!

2009-05-27 @ 10:33:18

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback