Vill.

2009-03-17 @ 10:21:23

Att vara volontär på http://www.sos-animals.se/ har länge varit något som jag vill uppleva. Kanske för ett halvår eller så? Men som vanligt så är jag så förbaskat dålig på att faktiskt ta mig iväg. Eller ens ta första steget och maila iväg ett intresseanmälan..... Sen så hatar jag det faktum att jag är så satans jävla plikt trogen!!! Har ju ett jobb att sköta, har ett förhållande att ta hand om, och jadi jadi jaaa.... fan vilken bitterfitta jag håller på att bli.... Jag måste faktiskt ta och börja sköta om mig SJÄLV  bättre nu.  Göra allt som jag drömmer om. Lära mig spanska, backpacka jorden runt, leva på en hundgård, hjälpa till att bygga upp en by i afrika, bo i en storstad i minst ett år för att få känna på hur det är. Men det där första steget........ Varför kan jag bara inte ta det??? Tror att det dels beror på att det faktiskt krävs lite jobb för att bara dra iväg så där.... papper ska fyllas i, sprutor ska tas, arbetstillstånd, läkarintyg, visum, och det ena med det femte. Och som jag är tyvärr en sån där människa som helst bara vill lägga mig ner och få allting serverat åt mig. Helst på silverbricka. Att faktiskt jobba för att saker och ting ska hända är inte min starka sida.... Jag önskar att det vore det men se, att bara önska hjälper inte den som sitter fast i brunnen.(öhh...?)

Jag vill härifrån, men huuuuuur ska jag få mig själv till att gå från tanke till verksamhet?!?!?!
Ni som är bra på att organisera och trixa och styra upp saker, H U R G Ö R M A N ? Lär mig! Upplys mig!

Can I get an Amen!



För övrigt så har jag upptäckt att jag är en jävel på att sätta ihop cyklar!




rojbaş!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback