Sorgens dag.

2009-03-18 @ 22:19:05
Idag är det exakt ett år sedan jag, johan och tomi åkte till Thailand..... Detta faktum gjorde både johan och mig ganska så deppiga och bittra, så vi utnämnde denna dag till en sorgens dag. För ett år sedan på dagen var vi på väg mot värme och äventyr och idag så sitter vi här i slaskiga norrland..... ja, så det kan vara ibland.

Men trots detta så har det endå varit en bra dag. Jag har varit ledig idag så jag packade med mig johan i bilen och styrde mot töre. Där vi nästan spräckte våra magar med min favoritmat korvsoppa. Mmm. Kan aldrig äta bara lagom av det utan det ska alltid överdrivas. Äter tills jag inte kan andas mer! Det var riktigt trevligt att vara där och umgås med föräldrarna, Ellen och djuren. Sen så var pappa min så snäll och tvättade min väldigt skitiga bil också. Det är jag mycket tacksam för. Lever ju som bekant väldigt snålt just nu så att betala för en biltvättning känns inte så aktuellt.

Det är som konstigt att just när man har bestämt sig för att spara pengar och leva snålt, ja då helt plöstligt så börjar allt att gå sönder..... Inte de billiga grejerna heller utan allt det som kostar muchos dineros!!! Det började ju med att tompa krockade och var tvungen att köpa sig en ny bil (givetvis en som var mycket nyare och dyrare än den gamla) och så idag så kom nästa smäll.... Datorn kraschade!!! Det tackar vi för!! Förbannat.... Vi som köpt en ny tv för inte allt för länge sen heller har verkligen varken råd eller lust att börja punga ut en massa stålar för en dator också... Men man har ju som inget val, så beroende som man faktiskt är av datorn. (tanken på att inte kunna läsa bloggar på flera dagar får det att vrida sig i magen på mig!!!) Så det var ju bara att he sig iväg och snällt öppna börsen & köpa en dator..... Blev en bärbar liten sak. Så jag sitter här nu och försöker vänja mig vid den konstiga musen. Har ganska svårt för det än så länge men det är väl en vanesak bara.... På några dagar har jag väl lärt mig det också. Hoppas jag.
Men nu kan jag ju trots allt sitta vid soffan och blogga samtidigt som jag blir killad under foten så Its all good afterall! hahaha. Tåkigt bara med alla bilder som försvann... Från alla våra resor.... suck. Vi får helt enkelt börja om från början. Åka alla länder en gång till, inget mer med det.



Nä, nu ska jag ta mig en dusch och sen ska jag sova. Lång dag imorgon.



selamat malam!

Kommentarer

Postat av: Malin

hahahaha jag fick ej nån fisk men micke fick två:)

2009-03-19 @ 08:18:42
URL: http://chilidivan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback