"Fråga Piia"

2009-07-28 @ 11:07:31

Jag har lite svårt att se skärmen ordentligt just nu för det känns som om jag har hällt ut ett helt saltkar i ögonen. Jag förstår verkligen inte varför jag alltid är så morgontrött?! Jag är en sån där människa som skulle kunna sova 24 timmar i sträck om ingen väckte mig. Det är ju så skönt att sova.... Speciellt när man gör det alldeles för lite också. Nå, så är det när man är en nattuggla som jobbar dagtid....

Helgen den bara svischade förbi... Hade dock hur roligt som helst. I torsdags (jag hade ju fredag redan då.) så gick jag över till grannen (Emelie) och tanken var att vi bara skulle sitta och surra över en öl. Jo tjena. En öl blev två som helt plötsligt blev 10 och rätt som det var så satt vi och lyssnade på musik från våra fjortis dagar ihop och var allmänt nostalgiska. Sedan så kom johan över också, och han och matthias (emelies karl) gick lös på whiskeyn. Huja, tur att jag iallafall avstod det för jag var nog så sjuk dagen efter. hahaha. Men en rolig kväll hade vi. Meningen var att jag på fredagen skulle på hundkalas men då jag inte tog mig upp ur soffan på hela dagen så blev det inte så tyvärr! Fy på mig!

Lördagen så jobbade jag. Planen från början var att jag och min kära syster skulle gå ut tillsammans på kvällen men hon gick tråkigt nog förhinder (köper anledningen dock, hihi) så det får bli en annan gång. Malin ville att jag skulle hålla henne sällskap då hon var karlfri (ken var med tomi och partade) så jag for till henne och vi satt med varsitt glas vin (hör och häpna!! Kan ni förstå, jag drack vin?!?! alla som känner mig vet att jag verkligen inte klarar av smaken av vin!!) och skrattade och pratade allvar. Gumman borde faktiskt skola om sig till psykolog, för hon har väldigt vettiga saker att säga. Hon säger sanningar som hon ser dem och inte som andra vill höra dem. Hon fick mig att tänka till om en del saker. (Love you gumman! och du, jag älskar dig även på svenska!!! hihi) och jag borde skola om mig till sexrådgivare rådde hon mig. hehe. Ja, jag har ju faktiskt alltid varit facinerad av människans sexualitet så varför inte....  Nu betyder det inte att jag vill göra allt så, missförstå mig rätt, men jag har ett intresse av hur det funkar och hur folk tänker/tycker när det kommer till olika former av sex och samlevnad. Allting runt omkring sex intresserar mig. Vill bli en kvinnlig "fråga olle" eller kanske en ny "marlena" så att säga om ni förstår vad jag menar. Vill kunna allt i ämnet och vill kunna hjälpa folk som inte kan lika mycket.... oj, nu kom vi från det jag började berätta om....

hursomhelst, senare så promenerade vi in till stan och mötte upp johan och emilio och gick runt på olika krogar innan vi till slut hamnade på färjan. (var med tompa och ken där ett tag också.) Sedan så åkte jag till johan och somnade så gott på hans soffa. (för engångs skull fick han ta sängen!!!) Dagen efter så mådde jag inte allt för dåligt, utan var bara trött mest, så dagen tillbringades i soffan kollandes på film. Riktigt mysigt.


Sådärja... det var helgen det. Nu måste jag skynda mig. Jobbet kallar.



Ha en bra dag!


Kommentarer

Postat av: mallo

jag love you to gumman

2009-07-28 @ 20:03:44
URL: http://chilidivan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback