Full, fast nykter.

2009-07-05 @ 19:12:17
Igår så hade jag en riktigt härlig kväll. När jag kom hem från jobbet och vi käkat våran pizza.nu mat så for vi till malin & kenneth och satt där och surrade i några timmar. Tompa tog sig nån öl. Jag avstod, dels för att jag skulle jobba dagen efter och dels för att jag kände att det var skönt att vara i farten med egen bil för en gångs skull istället för att måsta bängla med taxi hit & dit. Efter att vi märkt att våra kära vänner höll på att somna vid köksbordet, så trötta som de var, så bestämde jag och tompa att vi skulle åka runt på stan lite och kolla läget.... Han satt brevid mig och tog sig nån till öl. Vi åkte till johans jobb och hämtade upp honom och emilio efter att de slutat och bestämde att vi skulle visa emilio staden. Han har varit här i 2 månader men ännu inte sett knappt nått så vi tyckte att det var på tiden.

Pojkarna tog sig varsin öl från bagaget (Det var lite langar varning över mig igår), musiken vreds upp till hööög volym och vi cruisade runt i och omkring stan. Det sjöngs och skrålades i min lilla polo. Jag tutade åt nästan alla människor jag såg och härjade som den fullaste fjortisen man kan tänka sig! Sen efter några timmar (1 timme? 2 timmar? vet ej, tappade tids uppfattningen helt!) så tog ölen slit och vi kände att det var dags att parkera Gti:n och he sig in i lördagsvimmlet på någon krog. Men då det var så jävla lång kö precis överallt så hamnade vi faktiskt på corsica ett tag.... (slitet!!) Men vi skämdes så att vi snabbt gick över till Allstar. Och där hade jag svin roligt!!! Träffade flera härliga människor tex, Robert och Angelika som jag ej sett på flera år typ, sen satt vi alla vid ett bord och pratade (visst, jag måste erkänna att hur roligt det än var att surra med folk, så kunde det ibland bli lite väl mycket fylledravel!Fick som höra samma historia 14 gånger...hehe.) tills att stället stängde.

Efter det så var ju grabbarna givetvis fyllehungriga så jag fick snällt styra bilen mot Max... Sen åkte vi hem till Emilio och åt, och efter det så var det tack & gonatt... Klockan var vid 5 ungefär när jag tog mig i säng. Men somnade jag då? Nå inte då! Tompa var ju så otroligt gullig och började snarka! Och han snarkar inte nådigt när han har druckit!!!! Shit så less jag blev! En armbåge i ryggen och han slutade.... i cirka 30 sekunder innan han började igen!!! Herregud vad det var nära att separationen var ett faktum i natt allså!!!

Så ni tror mig säkert när jag säger att jag inte var sådär överdrivet utvilad när jag klev upp strax efter 9 imorse.... Var inte pigg på jobbet förrän den 3.e koppen kaffe var drucken.

Hehe... Men det var det värt. Hade så himla roligt igår!!!

Jag var ju som full, fast nykter igår. Levde om och festade värre än någon annan tror jag. Kanske att jag skulle ta och sluta dricka helt och hållet nu också? Bli en renlevnadsmänniska all the way? Sluta med kött och mejeriprodukter också när jag endå håller på? nää... man ska inte sluta med allt på samma gång. Kämpar fortfarande med snus suget (är fri än) så det andra får nog vänta. (Dessutom så är corona alldeles för god för att avstå!!)



Men men. Nu känner jag att jag vill krypa upp i soffan och äta choklad. Och plättar. Mmm..



Natti natti

Kommentarer

Postat av: Angelika

Ja men detsamma, var super skoj att träffa dig också! Hoppas vi inte var FÖR jobbiga, hihi ;-) Tog oss hem med taxi i gott skick! Dock mådde jag sämre igår, hehe... Hoppas du hade roligt trotts att du var nykter!

2009-07-06 @ 19:23:19
URL: http://angelpuss.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback