You got mail.

2009-12-20 @ 09:50:18

Fick ett mail som fick mig att le lite så jag kände bara för att dela med mig av den... så här på en söndag morgon och allt.

"Söndag morgon och herr Ågren har kommit på besök... de flesta har märkt av honom, men få har sett honom:
Efter att du har lagt dig efter en normalblöt kväll på krogen och inte anar oråd, kommer han smygande...Han har som vanligt med sig det han behöver och som har blivit hans varumärke: hammare, småpengar och ½ liter diesel...Först tar han alla dina kläder som du vikt ihop fint och slänger dem över hela din lägenhet...Därefter tar han på dig skorna igen. Sedan tar han alla dina sedlar och byter ut dem till små mynt, slår dig i huvudet med hammaren och häller dieseln ner i halsen på dig.

Ifall du mot förmodan inte har kommit hem ensam denna kväll, utan har med dig en helt eller delvis okänd individ av motsatt kön, byter han ut denna mot ett mindre skönt exemplar och får vederbörande att tala inre Surnadals-dialekt på morgonen. Ryktena säger att han också vid extrema tillfällen planterar hår på din tunga, lägger ett "flott" plyshbelägg på dina tänder och delar ut ditt telefonnummer till stygga folk på gatan, men detta är fortfarande obekräftade rykten...

Låt inte denna berättelse bli liggande, utan sänd den som ett mantra till alla som du känner, inom 5 minuter, för att försäkra dig om evig rabatt på Systembolaget.

Ifall du bryter denna kedja, kommer hjulen på din cykel att låsa sig och smöret i ditt kylskåp kommer att härskna till söndag morgon.....

Hoppas du får en trevlig kväll!

PS! Jag har ALLTID vetat att det inte var mitt fel......"


hehe... det känns bekant, svar ja!

Vanligtvis så avskyr jag kedjebrev men detta var min typ av mail. Dock skickar jag inte det vidare för alla vilda strippor i världen! Jag bara delar med mig av den till er, kära läsare.


Sorry, har alldeles för ont i huvudet och dålig fantasi för tillfället för att komma på ett eget blogginlägg.


Kommentarer

Postat av: Sara

Bara för att jag älskar dig, Piia. :-P



Saknar!

2009-12-20 @ 18:33:24
URL: http://zaramara.blogg.se/

Postat av: mami

kram...den var bekant berättelse!

2009-12-20 @ 19:24:57

Postat av: Anne

Den kände jag igen! Stor kram

2009-12-21 @ 01:54:59

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback