Two for tea and tea for two

2009-12-30 @ 22:26:03
Vilken djungel det är bland te hyllorna i affären. Jag är ingen van drickare (av te iaf) så för mig ser allt likadant ut. Det är ju bara så mysigt att ta sig en kopp och äta mackor på kvällen när det är mörkt och kallt ute.

Men, vad är egentligen skillnaden mellan rött, grönt, svart och fan & hans moster plus alla dessa tusentals olika typer av teerna? Vad är det som man ska dricka för att bli pigg och vad är det som man ska dricka på kvällen för att slippa att bli så himla pigg?

Jag fattar nada. Hebreiska är det för mig.

Köpte till slut grönt te, kamomillte, svart te och nått lipton te med blåbärsmak. (lika bra att slå på stort på en gång)

Någon van drickare som kan förklara vad som är vad? Gärna enkelt så att t.om jag förstår!

Nu film, knäckemackor och TE! 


(te, tee, thé? Jag vet ju inte ens hur det stavas...)



Kommentarer

Postat av: mami

har köpt 100 olika sorter under åren...men återgår alltid till vanliga Liptons gula paket, det är ändå goaste!!! har köpt lösthe, the i påsar, theblad etc. men nej!!! vanlig är bäst!!!!ha en bra dag o Gott Nytt År 2010!!!!

2009-12-31 @ 10:14:08

Postat av: Sara

Te är rätt stavning på svenska. Skillnaden är att rött te inte innehåller något koffein, grönt te väldigt lite och svart massvis. Smakerna är mer för vad man föredrar. :-P

2009-12-31 @ 10:54:04
URL: http://zaramara.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback