Det går framåt.

2009-12-02 @ 09:40:24
denna morgon så snoozade jag "bara" i 40 minuter! Det ni!! Jag tror minsann att jag håller på att bli vuxen.
Eller så är det ren och skär tillfällighet. En engångsföreteelse? Ja, det får vi ju se på fredag morgon hur det är med den saken. Men om jag då kliver upp inom 39 minuter efter att väckarklockan har börjat ringa så plockar jag på mig några välbehövda vuxenpoäng! Bortsett från körkort/icakort och sambo så är jag farligt nära gränsen till dagmamma ålder i min mognad. Visste ni tillexempel att jag inte vet hur man betalar en räkning eller parkeringsbot?! Nope, jag har aldrig gjort det i hela mitt liv! Både räkningar och parkeringsböter har jag haft i mina dar, men då jag alltid har varit omringad av människor som kan och bryr sig mer om nummer och tal och ekonomi än vad jag någonsin kommer att kunna göra, så har det tett sig normalt att jag har skjutit ifrån mig det ansvaret åt någon annan. Vilket har varit speciellt bra i vissa skeden i mitt liv då jag helt enkelt inte hade brytt mig eller orkat betala för mig endå. Vilket har resulterat i att jag aldrig har haft en enda betalningsanmärkning någonsin! Mina räkningar och betalningar har alltid skötts klanderfritt. Och det bara måste jag få tacka mina fantastiska privatekonomer för (mor tidigare och Tomi nu). Utan er så skulle jag vara pank, skuldbelagd och bannad från att ta lån i minst 10 år. Tack för att ni står ut med att månad efter månad, försöka lära en flicka som är helt utan förståelse/respekt för pengar, hur mycket hon har pensionssparat, har på fonder som hon inte visste att hon hade, hur mycket hon har kvar efter bilskatt, billån,försäkringar (som hon ej hade haft utan er) räkningar och annat som hon helt enkelt inte förstår. Tack helt enkelt. (jag har verkligen noll pengasinne)

Ibland så måste man bara påminna sig om hur bra man har det, och hur lätt mitt liv är tack vare andra.

Men som sagt, dags att börja plocka på sig lite välbehövliga vuxenpoäng nu...
(inte allt för många, men några stycken åtminstone)


(I salute you.)


Kommentarer

Postat av: mami

obs! Du glömde nämna farmor-Tyyne i Finland som började "pensionspara" för dig -80 talets början...idag är dem pengar i Euros och finns i finska banken,heh....och tack! nu tar jag gärna äran till mig...puss o kram för dagen!

2009-12-02 @ 10:31:47

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback