So much to do,

2009-08-14 @ 07:31:08

and so little time to do it in! Varför blir det alltid såhär när jag ska åka utomlands? Jag måste köpa det och det och det, sen måste jag hinna göra det och det och det... Men varför stressa så? Allt man behöver finns ju att köpa även i utlandet. Jag menar, andra länder än sverige har också uppfunnit/upptäckt schampo, tandkräm och tamponger.... plus det ena med det andra med det femtonde! Tror nog att jag ska göra som tompa sa, bara ta med mig en ica-kasse (haha mamma, du "älskar" när jag släpar allt i påsar!!) med underkläder i när vi åker. Jag släpar alltid med mig halva bohagen då jag far någonstans (även om jag bara blir borta över natten!!)... jag brukar som resonera, att det är bra att ha -bara utifall att- (utifall att det tex skulle bli snöstorm i grekland så kan det ju vara bra att ha varma kläder med sig!!!) Spelar ingen roll hur mycket jag än reser, jag tror faktiskt inte att jag någonsin kommer att lära mig att packa lätt....

Men som tur är, kanske, så jobbar jag nu varje dag tills vi åker så jag kommer inte att hinna stressa runt i alla affärer och slösa bort halva resekassan på onödiga nya kläder som jag endå inte kommer att använda, på mediciner som jag endå inte kommer att behöva och på krämer, sprayer och smink som jag endå inte ens öppnar förpackningen på... (fast om jag känner mig själv rätt så kommer jag endå att få för mig att jag bara MÅSTE ha det och det och det, och så lämnar jag allting till på måndag innan vi åker, vilket resulterar i att jag kommer att åka omkring som en galning, stressad, irriterad och allämänt jobbig!!)

aja. Bara vi tar oss iväg... Jag ska försöka koppla bort allt här hemma för en vecka och bara slappna av.... hämta nya krafter så att säga. Pappas order!


Jag vill också tacka alla er gulliga människor för era vänliga sms/samtal/kommentarer sedan förra blogg inlägget. De betyder mycket för mig ska ni veta. Orkar bara inte svara just nu, men jag vill att vi vet att det värmer!



Nu måste jag stressa iväg till jobbet!


Kommentarer

Postat av: mami

Skönt...när jag läser mellan raderna att du tänker lyssna pappas order o "lite" det oxå vad jag har sagt...att jag inte få åka med, yhyy nyhyy...pusit!!!

2009-08-14 @ 18:37:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback