ohoy mates!

2009-08-27 @ 08:08:22
Det var inte precis igår om man säger så... Fort går det att man vänjer sig av från internet, räckte bara att vara borta en ynka vecka för att man ska bli alldeles för slö för att orka blogga. jaja, men jag tar mig i kragen nu och försöker komma igång med det.... hinner dock inte skriva mer än god morgon just nu eftersom att jag ska på personalmöte om 40 minuter. Och imorgon så börjar jag jobba igen efter semestern.... fy fan också... känner mig inte alls utvilad! snarare tvärtom....

ja, som ni vet så var jag och tompa till aya napa förra veckan. (lägger in bilder därifrån senare idag) Vi hade först två rätt så halvkassa dagar till en början. Stränderna som var nedanför byn sög så innåt h-vete! klippiga, steniga och allmänt fula. Vi tyckte inte alls om orten då badandet är en big deal för både mig och tomi.... Andra dagen så hittade vi dock en finare strand, men det tog ett jäääävla tag att gå dit så på tredje dagen tänkte vi att vi antingen får fly till turkiet eller så.... hyr vi cyklar! och eftersom vi inte ides börja leta nytt hotell och börja släpa oss till den turkiska sidan av ön så fick det bli cyklarna. Och genast så blev semestern mycket bättre!!! Vi kunde smidigt ta oss från strand till strand! Vi cyklade ganska mycket under resten av veckan, tex till aqua park. Men det känns riktigt tråkigt att de första dagarna gick åt till att vara missnöjd över valet av resemål..... Hade vi bara vetat så hade vi nog dragit till kreta.... Eller så hade vi helt enkelt hyrt cykel redan dag ett så hade alltihopa nog känts bättre från början!

Men många skratt och härliga upplevelser fick vi! Mycket sol, bad (till slut) , värme och party fick vi. Men veckan gick åt helvete för fort bara!!! och nu när jag har kommit hem så har jag drabbats av en reality chock... Det blir alltid såhär efter att jag har varit utomlands... jag blir nedstämd och lite deppig att komma tillbaka till denna skithåla till stad... utomlands är ju var jag hör hemma, varje dag! nåja, det är ju faktiskt inte aaaallt för länge kvar till jag drar till Barcelona! hihih... längtar verkligen!


jo, innan jag åker iväg så måste jag ju säga att min älskade mamma blev så leds på mig här om dagen, då jag gnällde på henne för att jag inte fick låna hennes bärbara dator, så hon tog helt enkelt med mig till onoff igår och köpte en helt egen till mig! hahah. vad gullig hon är min käre mor! Tack så hjärtligt mamma, är så himla nöjd! så nu sitter jag alltså och knapprar på en dator som tillhör MIG!! Den är min och ingen annans... vilken känsla alltså... Min första egna dator. Mamma tänkte också på att jag ska ha en dator när jag drar ifrån landet så att jag kan hålla kontakten med allihopa lättare. Thanks mami! Världens bästa är du.

Så bilderna kommer när jag har fixat in dem på MIN dator. Just nu så ligger de i tomis dator ju. (hihi, är så lycklig över att ha en egen dator att ni förstår inte!!)


nämen nu blev det mer än vad det skulle.... måste stressa iväg!!



Ciao!

Kommentarer

Postat av: mami

roligt att kunna ha något "eget"...det är du värd!!! Saknar...och tack för igår, skitskoj som vanligt, mohaaahehhaa...

2009-08-27 @ 20:04:44

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback