The King Of Comedy

2009-04-12 @ 23:14:52

Det finns ingen som så sjuk och rå humor som vi som heter Nousiainen i efternamn har. I simply love it. Det finns inget ämne som är tabu. Tvärtom, ju känsligare ämne, desto roligare skämt. Och det är bara vi som garvar åt dem också. Min pappa är ju för mig helt klart kungen av komedi. Han har lärt mig allt jag kan. Stackars tomi och mamma (som heter annat i efternamn så hon förstår ej vår humor) får alltid sitta tysta vid matbordet och himla med ögonen mot varandra, skakandes på huvudet åt oss då jag och far nästan ligger på golvet för att vi inte kan få luft då vi garvar så hårt! hahah. som idag då vi var till töre och pappa kläcker ur sig; hundar gillar att få stryk, det får dem att känna sig trygga! HAAAHAAAHAAA!!! (absolut inte allvarligt menat nu folk)

Att skratta har alltid varit ett sätt för oss att ta itu med sådant som är jobbigt. Istället för att gråta tillsammans så skrattar vi tills vi nästan gör ner oss. Som tex när pappa blev sjuk i cancer och låg på sjukhuset. Det var otroligt jobbigt för oss alla och stackars pappa låg i svåra smärtor, men han klagade inte en endaste gång. Istället så drog han, min syster, brorsan och jag helt sjuka cancer skämt. Den ena råare än den andra. Och vi skrattade verkligen så att vi skrek av magsmärtor, men det hjälpte oss. Det fick oss till att orka samla kraft till att kämpa med pappa.  Medans då alla i rummet som inte hette Nousiainen nog tyckte att vi borde spärras in på psyket på baksidan av sjukhuset.

Saker och ting blir verkligen lättare om man kan garva åt det. Hur gravallvarligt det än är. För oss är det så iallafall. Jag förstår dock att det lätt kan misstolkas, det är ju aldrig elakt eller allvarligt menat våra skämt, men det
 kan ju bli väldigt grova ibland så det kanske inte låter allt för vänligt.



Ahh. Rått och ironiskt. Thats me.



Trots min hemska pms idag som gjort att jag ätit allt som jag kommit över och som har fått mig till att få några obefogade vredes utbrott mot tomi (föråt bejb!), så blev detta slutligen en bra dag. Fick choklad på jobbet idag också, guld värd dagarna före ligonveckan!  Sen så fick jag basta i töre. Älskar att basta. Det är så härligt avslappnande.

Yupp. Detta blev en riktigt fin avslutning på veckan.



Nu ska jag nog ta och nanna kudden och drömma om att jag blir miljonär på lotto och bjuder med alla mina vänner och familjen till Las Vegas, där de också blir miljonärer.





buona notte!


Kommentarer

Postat av: Johan

Nussi, you are my sunshine :)

I love shoos.

2009-04-13 @ 01:03:11

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback