Morn morn

2009-04-07 @ 10:56:33
Solen skiner utav bara den här utanför, och jag gör mitt bästa för att vakna till liv..... Kan vara så oerhört segstartad på mornarna att det är löjligt. Det känns som att jag har tryckt ner skallen i en grushög och hälften av gruset har fastnat i mina ögon. Ay caramba, Jag behöver mängder av kaffe just nu känner jag....

(En stor svart senare)

Now we can talk.

Ides inte uppdatera bloggen igår. Var alldeles för slö efter jobbet. Så det blev till att kolla klart Auschwitz dokumentären som vi fått låna av johan. Vi började kolla den redan i söndags men då den är 285 minuter lång så pallade jag verkligen inte att kolla hela i ett svep. Man blir som gode mossig i huvudet redan efter andra timman.... Lite för mycket att ta in så att säga. Man blir bara mer apatisk och tom ju längre man kollar. Det är alldeles för mycket hemskheter man blir informerad om så tillslut så slutar man helt enkelt att känna. Alltihopa är ju bara så förbannat ondskefullt och tragiskt att jag inte finner ord för det. Och sen att bara 800 personer av de ca 8000 (7000 av dem överlevde kriget) soldater som jobbat/avsvarat på/för Auschwitz ställdes inför rätta efter allt var över är ju bara.... jag vet inte. Förbannat jävligt! Jag känner mig faktiskt fortfarande ganska nedstämd idag.... Dokumentären påverkade mig mycket. Men jag tycker absolut att man ibland ska påminna sig själv ibland om det som hände. Vi får aldrig glömma!



Usch.


Helgen sen då.

I fredags så var det som tidigare nämnt, kina mat och karra som gällde. Såg en riktigt bra film också. Changelin med angelina jolie. Men jag tänker inte berätta vad den handlar om ifall att Malin skulle vilja se den!! haha

På lördagen så for vi på stan med Johan och Malin. Vi gick runt och kollade lite, åt frukost, klappade hästar (true story)
och sen gick vi och fikade. Vi hade det riktigt trevligt. Fick skratta så mycket att jag hade ont i käkarna efteråt! Jag har så härliga vänner! Vi bestämde att vi skulle mysa vidare hos johan på kvällen. Efter det så åkte vi hem och svärföräldrarna
kom och hälsade på oss. De hjälpte oss att få upp en tavla som vi köpte i Egypten för 4 år sedan!! Inte en dag för tidigt alltså! hahahaha



Riktigt fin är den tycker jag, men då fick vi ju också betala för den! Blev gode blåsta eftersom jag inte orkade stå och vänta på att Tomi skulle pruta ner den till ett bättre pris. Hatar att pruta. usch, jag är så dålig på det också.....


Men ialf. Senare på kvällen så gick vi över till johan och åkte jorden runt med öl. Vi hade köpt olika öl sorter från alla delar av världen. Från japan till jamaica. En del var goda andra var inte mycket att hänga i granen. Men riktigt trevligt hade vi. Malin, Lara och Linda kom också dit och vi surrade om allt mellan himmel och jord. Sen gick vi över till oss och sjöng singstar till sena natten. Hade knappt nå röst kvar när jag vaknade på söndagen! hahah. Jag är en riktig singstar galning! (Sara, ska vi skråla ihop snart?) En riktigt lyckad kväll blev det.




Söndagen vet ni ju redan vad jag gjorde... Kollade dokumentär och sen blev det lite tjafs för att jag inte svarade i telefon.... Men om jag känner att jag ej har lust att svara alltid så är det min rätt att avstå.....Men det där är överspelat nu. Glömt och förlåtet.



oj, nu blev jag sittandes här alldeles för länge nu igen. Måste bege mig mot jobbet.






Bjuder på lite bilder från lördagen. Enjoy.

Kommentarer

Postat av: Malin

Ibland så är jag otroligt kärleksfull men DET ÄR INTE OFTA:)Nu ska jag jobba wieee (not)puss

2009-04-08 @ 09:26:17
URL: http://chilidivan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback